Chit-Chat

huhuhu..kotak nie disediakan utk kemudahan anda semua..nak sembang ka apa ka ekot suka ati angpa laaa..janji happy..muahahahaha..gune kan ia dgn seadanya..ahaks..
ShoutMix chat widget

Blog Archive

Tuesday, August 10, 2010

peringatan kawan menjadi kenyataan..(true life story)

dulu..aku pernah diingatkan oleh sahabat ku "zhaf kau jgn letak 100% harapan dekat die sbb die jenis yang akan balik dekat bekas teman lelaki die" akan tetapi aku buat tak tau aje sebab sahabatku penah mengambil die dengan care yang tak sepatutnye daripada aku..terdetik dalam hati aku..adekah die perasan ape yang aku tak perasan atau die sekadar dengki akan perhubunganku yang telah pulih kembali..ini kerane si die telah kembali kepada ku..lalu aku tidak menghiraukan nasihat2 nye dan teruskan perhubungan yang aku percaye akan berkekalan lame..

walaupun aku mempunyai sejarah yang tak dapat dilupekan dengan seorang wanita..aku tetap berani berkate kepada hatiku "tak ape..cintailah die dengan sepenuhnye kerane die bukan seperti mereka2 yang pernah kau cintai dulu" bisikan itu membuatkan aku berazam untuk meneruskan hubungan ini 100% tanpa ragu..walaupun di dalam hatiku ini terdapat kerisauan satu hari nanti akan ditinggalkan seperti mane aku ditinggal kan dalam perhubungan yang lalu..hari demi hari..bulan demi bulan..peringatan sahabatku menjadi kenyataan..aku ditinggal kan tanpa sebarang alasan dan sebab..aku ditinggal kan begitu sahaje..die menyepi tanpa kate..

selepas 3 bulan menyepi..die muncul kembali..akan tetapi aku memujuk hatiku dengan berkate bahawe aku masih mempunyai harapan untuk memujuk kembali dan memperbetolkan perhubungan kami..kate hatiku pada awalnye benar..die amat mesra dengan ku..kemesraan itu mengukir senyuman yang selame ini terkubur jauh di dalam lubuk hati aku..dan die ingin meminta pertolongan aku..dan tanpa berfikir aku menolongnya..selang 2 hari selepas aku menolongnye..sms ku kembali tidak dilayan..di facebook pon dibuat endah tak endah..hati ku tetap degil mengatekan berkemungkinan besar die sedang sibuk..

sehinggalah sekarang..aku dilayan endah tak endah oleh si die..tidak seperti semase die mahu meminta tolong daripada ku..aku terfikir peristiwa yang berlaku 2 tahun yang lepas..same seperti ini..kemesraan sekadar perhiasan untuk mendapatkan sesuatu..sekali lagi hanye aku saje yang mampu memujuk hatiku ini..aku dikhianati buat kali ke-3..bagaikan terase mahu mencabut nyawe ku sendiri pada waktu itu..akan tetapi itu bukan tanggungjawab ku..dan pada hari ini..peringatan yang telah diberi sudah terbukti..die masih mencintai bekas kekasihnye..aku terfikir..adakah kehadiran aku selame ini sekadar mengisi ruang kosong di hatinye dan apebile sampai mase aku akan dibuang begitu saje??hanya tuhan saje yang tahu perasaan aku ketika itu..

kepada sahabat ku..aku mintak maaf kerane tidak mendengar nasihat mu..aku menyesal..ye dulu aku bute..aku akui aku bute..aku tidak dapat nak menilai sesuatu dengan elok..tapi sekarang..aku dah sedar dan nampak kesemuanye..terime kasih atas nasihatmu itu dan juge maafkan aku kerane bersangke buruk terhadapmu..sememangnye cinta itu bute~


*p/s :: this is a true story of mine..tiade kene mengenen dengan orang lain yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia yg tidak ku kenali..sekian~

3 kritikan:

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

bersabar la yer.. turut kata hati pun tak boleh sangat.. kadang2 apa yang diingatkan kawan2 kita kena take note benda tu.. sumi pun pnah alami..

I n n z said...

udoh ler tuh zhaf oi .
lupe kan aje deme tuh .
banyok lagi gadis-gadis yang menghargai kamu .
idok payoh le kamu terhegeh3 kat dia .





*pesan nenek jiran sebelah umah kau.*

dear aifa said...

err ? sedih aku baca . sob sob : (

About Me

My photo
ehem2..blog aku umpama diari ku..tempat ku menulis dan meluahkan ape yg aku rase..i write what i want to write..sharing tuh siket2 ah..hahahaha..tapi kalau tak suke jgn nak comment pakai perkataan2 yg tak bertamadun dan sbgnye..just close the tab and pooofff!! go..ok..? (^^,)*V

Followers

WishList!!

1 :: Handphone baru Sony Satio

2 :: Lappy Baru Sony Vaio

3 :: DSLR

4 :: Desktop baru (buat main game)

5 :: Seluar Jeans (yg amat banyak sebab aku ade 2 jer)

6 :: Kasot Everlast/Supra

7 :: New White Guitar (acah2 suci kalo putih :D )

Template by: Free Blog Templates