Chit-Chat

huhuhu..kotak nie disediakan utk kemudahan anda semua..nak sembang ka apa ka ekot suka ati angpa laaa..janji happy..muahahahaha..gune kan ia dgn seadanya..ahaks..
ShoutMix chat widget

Blog Archive

Wednesday, July 7, 2010

Love!!

idea datang secare tak sengaje..hahahaha..thanks to nana sebab kasi aku idea..die post status kat fb ape makne cinta..so tringin lah plak aku huraikan bende2 mengikut fahaman aku tentang cinta..*wink2!! yelah..macam korg2 tak kenal aku..aku kan Mr. Valentine..ahaks..sume org tau..hehehe..*blushing~ yelah..dulu2 lah..mase zaman2 kegemilangan dekat kampungchat.com dulu..aku nie boleh dikategorikan sebagai Dr Love..hahaha..tak caye..?terpulang..*gahh!! btw..kat bawah nie ape pendapat aku pasal cinta..

:: Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan tetapi derita di perasaan.

:: Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tetapi apabila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta.

:: Gerak geri memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.

:: Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pasti sembuh selagi iman terselit di dada.

:: Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan tujuh warna memukau saat bayu berlagu riang, ketika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorang yang bakal mewarnai hidupnya.

:: Cinta bukan paksaan. Ia lahir daripada dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengertikan.

:: Persahabatan biasanya berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan.

:: Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.

:: Apakah cinta itu? Cuba katakan... Tidak lain dan tidak bukan ialah dua jiwa dalam satu fikiran dan dua hati dalam satu debaran.

:: Cetusan cinta pertama adalah suatu getaran yang sangat menggoncangkan jiwa.

:: Kadangkala kita menyedari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, pada saat kita sedang kehilangannya. Kadang kala kita menyedari betapa perlunya cinta seseorang pada saat kita amat memerlukannya.


:: Cinta yang lahir daripada pandang pertama adalah cinta suci manakala perasaan cinta yang lahir daripada kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun, sukar membezakan yang mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.



*applause!! siap akhirnye pendapat2 aku..hahaha..nie jer lah yg aku mampu bagi dekat korg..tapi ade yg lagi panjang giler veveng punye *wah!! yg aku simpan dekat dalam pendrive..nnt2 aku upadate yg panjang punye yer..hehehehe..btw..dekat bwah nie ade fav quotes aku yg selalu aku pakai and secare tak langsung aku kasi dekat nana tadi..

Cinta tuh ibarat beluncas..mencarik tempat tertinggi untuk bertapak..melahirkan benih yg nnt akan berkembang..menjadi sang rama2 yg indah di puncak tertinggi pokok kasih..yg kelak terbang bebas diudara rindu..menghirup secangkir madu cinta..

so mane yg paham tuh paham lah ye..yg tak paham tuh buat2 paham..kahkahkah..ok lah..nie jer kot entry aku untuk hari nie..yosh..!!

0 kritikan:

About Me

My photo
ehem2..blog aku umpama diari ku..tempat ku menulis dan meluahkan ape yg aku rase..i write what i want to write..sharing tuh siket2 ah..hahahaha..tapi kalau tak suke jgn nak comment pakai perkataan2 yg tak bertamadun dan sbgnye..just close the tab and pooofff!! go..ok..? (^^,)*V

Followers

WishList!!

1 :: Handphone baru Sony Satio

2 :: Lappy Baru Sony Vaio

3 :: DSLR

4 :: Desktop baru (buat main game)

5 :: Seluar Jeans (yg amat banyak sebab aku ade 2 jer)

6 :: Kasot Everlast/Supra

7 :: New White Guitar (acah2 suci kalo putih :D )

Template by: Free Blog Templates